Újra iskolai papírgyűjtés a MiReHu-val

Iskolai papírgyűjtés

2025-ben is iskolai papírgyűjtési kampányt indít a MiReHu Nonprofit Kft. a szolgáltatási területén. Ezúttal 2025. március és április hónapokban tart a verseny.

A MOHU továbbra is biztosítja a kompenzációs díjat az iskolák számára az akció keretében begyűjtött papírhulladékokért. Ez idén is 20 Ft/kg.

A MiReHu további ösztönző támogatásként ez év tavaszán is a három legtöbbet gyűjtő iskolát vagy osztályt MiReHu ajándékcsomaggal jutalmazza a nekünk átadott mennyiségek alapján.

Fontos, hogy az iskolai papírgyűjtési akció során főleg kartont, újságpapírt és irodaipapírt gyűjtsenek.

Részletekért keressenek minket a vallalkozas@mirehu.hu e-mailcímen.

Az iskolai papírgyűjtés megszervezését illető általános információk az alábbiak:

Az intézmények illetékesei két eltérő folyamat közül választhatnak a papírhulladék gyűjtésének és elszállításának megszervezésére, attól függően, hogy

  • magánszemélyként rendelik meg a szállítási tevékenységet, illetve
  • alapítványként vagy saját adószámmal rendelkező oktatási vagy nevelési intézményként

Gyűjtés megszervezése magánszemélyként

A gyűjtésben az oktatási intézmény által delegált szülő(k) magánszemélyként is részt vehetnek, ebben az esetben a gyűjtési igényt szintén a gyűjtésben területileg illetékes intézményi szolgáltató felé kell jelezniük, aki megszervezi a gyűjtési folyamatot.

Ez esetben a delegált magánszemélyek részéről MOHU Partner Portál felületén külön regisztráció elvégzése nem szükséges.

Az átvett papírhulladékok ellenértékét – ösztönző formájában – a MOHU alvállalkozójaként Társaságunk fizeti ki.

Gyűjtés megszervezése alapítványként vagy saját adószámmal rendelkező oktatási vagy nevelési intézményként:

Az oktatási intézmények alapítványainak, valamint a saját adószámmal rendelkező oktatási vagy nevelési intézményeknek első lépésként a MOHU elektronikus ügyintézési felületén, a Partner Portálon szükséges regisztrálnia, amennyiben még nem történt meg.

A regisztrációt követően szerződést kell kötni, mely során a MOHU által létrehozott egyedi azonosítót, a papírgyűjtésnek megfelelő cikket szükséges megadni:

kódok

 

Akinek még nincs ilyen szerződése, annak javasoljuk, hogy a fenti listából az első megnevezést válassza ki.

A szükséges edényzet méretét is meg kell adni, melyet érdemes előzetesen velünk egyeztetni. Ezt követően a portálon a cikkekhez lehetőség van szolgáltatót kiválasztani. Itt válasszák a MiReHu Nonprofit Kft-t.

kiválasztás

 

A szerződés/ szerződés módosítás rögzítést követően tudják a Partner Portálon hulladékszállítás csempe alatt a hulladék elszállítását megrendelni.

Amennyiben már rendelkeznek MOHU Partner Portál regisztrációval és hulladékbirtokosi szerződéssel más hulladékok tekintetében (pl.: használt sütőolaj, elem), abban az esetben a fenti cikkel ki lehet bővíteni a meglévő szerződést egy szerződés módosítás kezdeményezésével. Felhívjuk a figyelmüket, hogy a rögzített szerződés módosításnak a rendszerben való körülbelüli átfutási ideje egy nap.

Ha regisztrációval és szerződéssel is rendelkezik már a tavalyi éven kialakított gyakorlatnak megfelelően, már csak a megrendelést szükséges leadni a Partner Portálon, melyet kérjük előzetesen egyeztessenek velünk a vallalkozas@mirehu.hu e-mailcímen.

A Partner Portálon rögzített, és teljesített megrendelések után a kompenzációs díjat a MOHU fizeti meg.

Saját járművel történő beszállítás

Természetesen lehetőség van Társaságunkhoz saját járművel történő iskolai papírhulladék beszállítására is. A papírhulladékot a központi telephelyünkön a 3527 Miskolc, József Attila u. 65. (teherporta: Sajószigeti út felőli bejárat.) szám alatt fogadjuk.

Ebben az esetben a „Gyűjtés megszervezése magánszemélyként” szabályai érvényesülnek azzal, hogy a beszállítónak meg kell jelölnie az iskolát és az osztályt, amelynek nevében a papírhulladékot leadni kívánja. Ez alapján az ösztönző a megadott iskola nevében eljárni jogosult személy részére kerül kifizetésre a mérlegelt súlyok alapján.

Díjak

Mivel a papír hulladékok ezen része a Kiterjesztett Gyártói Felelősségi (EPR) rendszerbe tartozik, ezért a begyűjtés költségét az EPR gyártók fedezik, a hulladékbirtokos (gyűjtést/szállítást megrendelő) ezért díjat nem fizet.

A papírhulladékért fizetett 2025. február 1-től érvényes ösztönző és kompenzációs díjak a MOHU holnapján, az alábbi linken érhetőek el: https://mohu.hu/document-library/630/egyeb-lakossagi-osztonzoi-dijak-ervenyes-20250201-tol.pdf

(Elérési útvonal: mohu.hu/dokumentumtár/árak/lakosság/Egyéb lakossági ösztönző díjak)